ONZE kijk op leerlingenbegeleiding

Om een leerklimaat te creëren waarin we onze leerlingen optimale leerkansen bieden, is een gedragen zorgbeleid fundamenteel.

Alleen zo kunnen onze leerkrachten een planmatige en doelgerichte aanpak hanteren als basis voor concrete en doelgerichte realisaties van ons zorgbeleid.

ONZE ZORG - SCHOOL EN BUURT MAKEN SAMEN SCHOOL

Uit de analyse van onze schoolcontext en input is het duidelijk waar we als school naartoe willen op gebied van leerlingenbegeleiding. Wat we willen bereiken, wie we willen bereiken, hoe onze leerlingen tot maximaal leren komen en hoe we onze leerlingen juist kunnen oriënteren.

ONZE ZORG - SAMEN GROEIEN

Inderdaad, een hele boterham… We houden dan ook rekening met leren en studeren, het psychisch en sociaal functioneren, de onderwijsloopbaanbegeleiding en de preventieve gezondheidszorg. Als school kunnen we dit niet alleen, samen met ouders en externen zorgen we voor maximale kansen.

Want positief leren is positief groeien.

LEERLINGENBEGELEIDING - ELK KIND IS UNIEK

We engageren ons om elk kind individueel te bekijken met respect voor ieders eigenheid, talenten en groeikansen en elke leerling optimale leermogelijkheden te bieden.

De schoolse vaardigheden zijn slechts een deel van onze opdracht. Streven naar zelfredzaamheid op vlak van sociaal-emotionele ontwikkeling, het formuleren van noden, het ontwikkelen en herkennen van talenten/interesses en het sterken van hun zelfvertrouwen behoren ook tot onze kerntaken.